default logo

10 причин навчати дитину музиці

Незважаючи на те, що дитина фальшиво співає пісні Капітошки, слуху в нього немає; незважаючи на те, що піаніно нікуди поставити, і бабуся не може возити дитину «на музику»; незважаючи на те, що дитині взагалі нема коли – англійська, іспанська, секція по плаванню, балет і т.ін… Є вагомі причини все це подолати та все ж таки вчити музиці, і чому – це повинні знати сучасні батьки:
1. Грати – це традиції. Музиці вчили всіх аристократів, росіян і європейських. Грати музику – це лиск, блиск і шик, апофеоз світських манер.
2. Музичні заняття виховують волю й дисципліну: займатись на інструменті треба постійно, регулярно й без перерв. Узимку й улітку, у будень і свята. Майже з тією ж завзятістю, з якою чемпіони тренуються в спортзалі та на ковзанці. Але, на відміну від героїв спорту, граючи на роялі, не можна зламати а ні шию, а ні ногу, а ні навіть руку. Музика – це виховання характеру без ризику травми.
3. Займаючись музикою, дитина розбудовує математичні здатності. Вона просторово мислить, потрапляючи на потрібні клавіші, маніпулює абстрактними звуковими фігурами, запам’ятовуючи нотний текст, і знає, що в музичній п’єсі як у математичному доказі: ні зменшити, ні додати! Не випадково Альберт Ейнштейн грав на скрипці, а професори фізики й професори математики Оксфорда становлять 70% членів університетського музичного клубу.
4. Музика й мова – близнюки-брати. Вони народилися слідом один за одним: спочатку старший – музика; потім молодший – словесна мова, і в нашому мозку вони продовжують жити поруч. Фрази й пропозиції, коми й крапки, питання й відповіді є й у музиці, і у мові. Ті хто грає і співає – краще говорять і пишуть, легше запам’ятовують іноземні слова, швидше засвоюють граматику. Меломани-літератори Тургенєв, пастернак, Стендаль, Русо і Ролан, кожний з яких знав не одну іноземну мову, рекомендують усім майбутнім поліглотам вивчати музику.
5. Музика структурна і ієрархічна: великі твори розпадаються на менш великі частини, які у свою чергу діляться на невеликі теми й фрагменти, що складаються з дрібних фраз і мотивів. Психологи довели, що маленькі музиканти, учні знаменитого Шиничи Сузуки, якщо навіть не занадто досягли успіхів у розвитку музичного слуху та пам’яті, обійшли своїх однолітків за рівнем структурного мислення. Музика веде прямо до вершин комп’ютерних наук; не випадково фірма Microsoft віддає перевагу співробітникам з музичною освітою.
6. Музичні заняття розбудовують навички спілкування або, як їх сьогодні ще називають, комунікативні навички. За роки навчання дитина-музикант познайомиться з галантним і дружнім Моцартом, йоржистим і атлетичным Прокоф’євим, вченим та філософічним Бахом і іншими дуже різними музичними персонами. Граючи, йому доведеться в них перевтілитися й донести до публіки їх характер, манеру відчуттів, голос і жести. Тепер залишається один крок до таланта бізнесмена, для якого чи не головне – знаходити спільну мову з людьми.
7. Музиканти м’якосерді й одночасно мужні. Як стверджують психологи, музиканти-чоловіки чуттєві, як дами, а музиканти-жінки стійки й тверді духом, як чоловіки. Музика пом’якшує звичаї, але, щоб у ній набути успіхів, треба бути мужнім.
8. Заняття музикою привчають «включатися за командою». Музиканти менше бояться страшного слова deadline – строк здачі роботи. У музичній школі не можна перенести на завтра або на тиждень вперед залік по гамах і класний концерт. Положення артиста на сцені привчає до максимальної готовності «на замовлення», і дитина з таким досвідом не завалить серйозний іспит, інтерв’ю при прийманні на роботу або відповідальну доповідь. Музичні заняття в дитинстві – це максимальна витримка і артистизм на все життя.
9. Музичні заняття виховують маленьких «цезарів», що вміють робити багато справ відразу. Музика допомагає орієнтуватися в декількох одночасних процесах: так піаніст, що читає з аркуша, відразу робить кілька справ – пам’ятає про минуле, дивиться в майбутнє й контролює сьогодення. Музика тече у своєму темпі, що й читає з аркуша не може перерватися, відпочити і висапатися. Музика привчає мислити й жити в декількох напрямках. Дитині-музиканту буде легше бігти по декільком життєвим доріжкам і скрізь приходити першим.
10. Музика – кращий шлях до життєвого успіху. Чому? Див. пункти 1-9. Не дивно, що музичним минулим відзначено багато знаменитостей. Подивіться на успішних людей у будь-якій області, запитаєте, чи не займались вони в дитинстві музикою, хоча б навіть і недовго, хоча б навіть і без особливої наполегливості? Звичайно, займалися. І в нас є 10 причин піти їхнім надихаючим прикладом.